Arla

Mejerikoncernen Arla tager deres kunder tættere på naturen. Vi tager Arla tættere på deres forbrugere. Og hjælper dem med at opdyrke det digitale land.

Udfordringer

Arla producerer mejeriprodukter i alle formater. Og selvom Arla har base i Norden, når produkterne ud til køledisken i mere end 100 lande. Her er Arla i skarp konkurrence med et hav af andre producenter. Derfor er det nødvendigt at skille sig ud fra mængden med løsninger, der både fanger og fastholder forbrugerens interesse.

Løsninger

Vi bringer Arla tættere på deres kunder gennem relevant kommunikation og involverende løsninger. Og så snakker vi der, hvor forbrugerne lytter. Med alt fra opskriftsuniverser, der letter indkøb og madlavning, til koder på kartonen, der aktiverer kunderne allerede ved morgenbordet.

Resultater

Arla kan i dag bryste sig af at have et af de mest populære virksomhedssites i Danmark med mere end 200.000 besøgende. Samtidigt er Lærkevang-brandet styrket. Og loyaliteten er øget gennem mere end 48.000 downloadede apps og 160.000 ture i Lærkevangs online spilleuniverser.

Mikkel Olesen

Client Director
+45 22 49 83 27
Vis´alle blogindlæg


Smagfuldt madunivers til B2B-kunder

Mange nyder godt af Arlas mejeriprodukter ved spisebordet. Men de private forbrugere er langt fra mejeriproducentens eneste kundegruppe. Arla Foodservice varetager Arlas godt 31.000 B2B-kunder, og her finder man alt fra firmakantiner og plejehjemskøkkener, til caféer og gourmetrestauranter.

Netop på grund af diversiteten skal Arla gøre en ekstra indsats for at nå ud til hele målgruppen – især digitalt. Derfor har de sammen med Creuna bygget et helt nyt arlafoodservice.dk, der skaber genkendelse hos de professionelle med fokus på råvarer, sanselighed og håndværket i køkkenet. 

Store, appetitvækkende fotografier og en farverig palette gør sitet levende og inspirerer kunderne i deres daglige arbejde med madlavning.

Samtidig sørger det nye nyhedsbrevsmodul for, at kunderne fremadrettet modtager personaliserede nyhedsbreve, der er tilpasset deres specifikke behov og præferencer. På den måde kan hospitals- og plejehjemskantiner få info om Arla’s serie af ekstra proteinholdige mælkeprodukter, mens toprestauranter får nys om serien af eksklusive gourmetoste.

Vi er rigtig glade for det nye site. Designet er lækkert og imødekommende og støtter op omkring vores mission om at levere bedre madoplevelser til vores kunder og slutbrugere gennem digital inspiration. Vi glæder os til at arbejde videre med sitet sammen med Creuna og følge den digitale strategi og handlingsplan, som bureauet har været med til at lægge.

Michel Mignon, Senior Marketing Manager, Arla Foodservice

Besøg arlafoodservice.dk


Nyt madunivers med et twist

Det digitale madunivers for Apetina positionerer brandet som det mest inspirerende inden for madlavningsost med en række produkter, der kan tilføje et ekstra twist til ethvert måltid.

Og netop twistet er i fokus på det nye site, der er fyldt med lækre, men overkommelige, opskrifter og madlavningstips, der skal inspirere madglade forbrugere ved at levere relevant og værdiskabende content, der tager udgangspunkt i forbrugerens hverdag.

For at levere budskabet har Arla allieret sig med fem nøje udvalgte madbloggere fra en række forskellige europæiske lande. Fælles for dem er glæden ved madlavning og passionen for at dele ud af deres dagligdags køkkeneksperimenter og viden om mad.

Creuna har ligeledes ladet website-designet undergå en betydelig forandring, og det nye site er således båret af store, lækre madfotos og holdt i en farverig, men simpel og let stil, der udstråler madglæde og sætter de lækre ingredienser og opskrifter i fokus.

Vi ved, at vores forbrugere i meget høj grad anvender de digitale medier, så vores ønske var at gøre Apetina.com til et oplagt valg, når det handler om at finde inspiration, ideer og twist til madlavningen. Med den nye strategi og satsning på content er det lykkedes rigtig godt.

Eva Kunnerup Mohrsen, Global Brand Director, Apetina

Besøg Apetina-sitet


Toppen af dansk ostegastronomi

Arla Unikas oste er resultatet af et samarbejde med toppen af dansk gastronomi. Med digital hjælp fra Creuna har Arla lanceret sine luksusoste online med et gourmet-site, som er målrettet det stadigt voksende segment af ”foodies”. Her sætter man ekstra pris på store smagsoplevelser og fødevarer af høj kvalitet, og udfordringen er derfor at kommunikere de mange smage, dufte og følelser, som produkterne frembringer - digitalt.

En del af løsningen er, at man for hver ost giver anbefalinger til passende vine; foreslår, hvordan osten bør udskæres og har opskrifter, som inkluderer Unikas produkter.

De første indikationer giver en fornemmelse af, at vi har ramt noget rigtigt. Besøgene har en gennemsnitlig besøgstid, der ligger en del over vores forventninger, og det er et udtryk for, at der er et reelt behov for indhold, der går i dybden med produkterne.

Dorte Ruby, Senior Director Premium, Arla

Besøg Arla Unika og find din favoritost


Verdenskendte oste i digital indpakning

Castello har lavet god ost siden 1893, hvor den blev bragt hjem på hesteryg og fortæret i skæret af stearinlys. Meget har ændret sig siden da. Men essensen er stadig den samme: God ost handler om passion og rendyrket nydelse. Den indsigt er omdrejningspunktet for det nye responsive website, som går i dybden med det lækre sortiment og giver oste-elskere smagfuld inspiration og tips til servering.

Websitet er starten på en langsigtet indsats for at styrke Castello’s digitale tilstedeværelse og skabe dialog med forbrugerne. Blogformatet og integrationen med sociale medier giver de optimale rammer for interaktion, mens store appetitlige billeder byder brugerne indenfor i maduniverset og opfordrer til engagerende oplevelser med Castello-brandet.

Besøg Castello og få inspiration


Karolines anden ungdom

Karolines Køkken er fast inventar i de fleste danske hjem. Og med god grund. For Karoline er garant for gode opskrifter, der aldrig gør tingene sværere end højst nødvendigt. Konceptet holder, men oplaget svigter. Simpelthen fordi læserne ikke længere søger hjælp i de trykte medier.

Vi har givet Karoline et skud digitale vitaminer, så hun nu er tilbage i topform, mere idérig end nogensinde. Og mere relevant. Vi har nemlig udviklet et opskriftsunivers på Arla.dk, der viderefører traditionen for de smagfulde madretter og appetitlige billeder.

Køkkenet er også blevet mobilt med eget mobilt website. Det gør det lettere at komme hjem med det rigtige – og hurtigere at komme ud af Brugsen, når inspirationen svigter tyve minutter i lukketid.

Karolines make-over har vakt opsigt. Opskriftsuniverset har trukket fuldt hus og gjort Arla.dk til ét af Danmarks mest besøgte corporate sites med over 200.000 brugere. Ikke dårligt af en dame, der har mere end 50 år på bagen.

Besøg Arla og find opskriften i Karolines Køkken


Med Karoline som køkkenassistent

Karolines Køkken app til Windows 8

Som nogle af de første lancerede Creuna og Arla i 2012 en tablet app til Windows 8. Dermed er Karolines Køkken udkommet i et format, der passer perfekt ind i køkkenets ofte snævre rammer. Ingen bekymring for fedt i tastaturet eller manglende plads på køkkenbordet.

I app’en kan du nemt hente inspiration og lækre opskrifter til madlavningen og lave kreative retter ud fra udvalget i køleskabet. Det har også betydet, at løsningen er blevet rigtigt godt modtaget, både af Microsoft og af brugerne, som har downloadet den i stor stil:

Vi kan se at brugerne har taget rigtig godt imod app’en. Allerede et par uger efter lanceringen indtog den en flot førsteplads i Windows Store i kategorien ”Food & Dining”, en 10. plads på listen over de mest downloadede gratis apps, og den er stadig meget populær.

Vibeke Dyremose Bjerkvold, Web Manager hos Arla

Download Karolines Køkken app til Windows 8


Et digitalt hurra for Karolines Køkken

I anledningen af Karolines Køkkens 50 års jubilæum udgiver Arla kogebogen ”Alle tiders Karoline” med skønne klassikere, nyfortolkninger og helt nye Karoline-opskrifter. Creuna hjælper Karoline, der i fem årtier har bragt inspiration til spisebordet, med et nostalgisk kampagnedesign på hele Arla’s opskriftsunivers.

Den ikoniske Karoline-ko og de velkendte røde tern har deres helt eget liv, både på Arla-forsiden og i hele opskriftsuniverset. Sitet er indhyllet i ren nostalgi og vækker minder om de gode gamle dage med fedtfingre på opskriftssiderne og Karoline-klassikere som tunfiske-mousse og enebærgryde. 

Karolines opskrifter


Vi har gjort mælkekartonen levende

Som mælkedrikker bruger du meget tid foran kartonen. Om morgenen, i spisefrikvarteret eller ved siden af køleskabet. Lærkevang Fodboldspil gør mælkens indpakning til et mere underholdende bekendtskab.

Med din smartphone rettet mod en kode på kartonen kan du udfordre Thomas Sørensen til en frisparksduel på mobilen. På den måde har Creuna givet det fysiske produkt en digital dimension og eksponeret brandet på en helt ny måde. Og med mere end 48.000 downloads af app’en har Sørensen haft nok at se til mellem stængerne. Spillet har øget loyaliteten, skabt rift om mælken ved morgenbordet og hjulpet Arla til at få fuld valuta for deres sponsorat af landsholdet.

Efterfølgende har vi lanceret Gårdspillet og Ko-koret, der ligeledes bringes til live gennem koden på kartonen.

Se mere