Nets

Hver eneste dag gør Nets livet lidt lettere for folk over hele Norden. De sørger for, at kortterminalerne kører i supermarkedet, og de hjælper familier med at huske huslejen. Vi hjælper Nets med at fortælle den gode historie og kommunikere på hele den digitale spilleplade.

Udfordringerne

Mange kender og bruger services som Betalingsservice og NemID. Men knap så mange ved, at det er Nets, der står bag. Nets blev dannet, da danske PBS og norske BBS samt Teller valgte at gå sammen. Alle tre førende virksomheder inden for betalingsløsninger. Vores opgave har været at give Nets en online identitet på tværs af lande og produkter.  

Løsningerne

Vi har sammen med Nets skabt en løsning, der understøtter virksomheden med et sammenhængende og brugervenligt online-univers og med en ny visuel stil, der både stræber fremad og afspejler forretningens kerneværdier: sikkerhed og ansvarlighed. Samtidig har vi hjulpet Nets med at kommunikere deres produkter og services klart og tydeligt i markedet.

Resultaterne

I dag taler Nets fra en stærk digital platform. De har et konsistent udtryk på tværs af corporate- og landesites, og deres online løsninger hviler på et solidt teknisk og strategisk fundament baseret på Microsoft Sharepoint, der gør det let for Nets at bygge nyt, i takt med at kundernes krav og de teknologiske muligheder vokser.

Kristoffer Okkels

Business Development Director
+45 22 49 83 39
Vis´alle blogindlæg


Nets satser på historierne

Nets står for en af de største produktporteføljer inden for digital identitet, digitale betalinger og overførsler i Europa. En række websites udbreder allerede kendskabet til Nets, men firmaet har haft et stigende ønske om at udbrede, at de er meget mere end deres produkter. At de er eksperter på hele ’digital value’-området og kan udvikle avancerede og storstilede innovationsprojekter for deres kunder på det globale marked.

Derfor besluttede Nets sammen med Creuna at lave et anderledes og nyskabende corporate website, hvor de klassiske content-områder træder i baggrunden til fordel for et mere journalistisk-orienteret indholdsunivers med masser af spændende historier om fremtidens digitale betalingsmuligheder.

En længerevarende design-, indholds- og udviklingsproces er gået forud for løsningen, til gengæld står resultatet nu klart. Det nye, responsive Nets.eu inviterer eksisterende og potentielle Nets-kunder indenfor til et overflødighedshorn af artikler - om alt fra ’kontaktløse’ dankort og mobile betalinger, til undersøgelser om vores kontantbeholdning.

Allerede på forsiden af sitet mødes brugeren med et udvalg af artikler, og er man ikke tilfreds, kan man med sorteringsknapper finde præcis det indhold, der er relevant at læse. Sammen med designet giver det websitet en magasinlignende læseoplevelse og betyder, at man i højere grad lokkes videre fra historie til historie. 

Besøg Nets


Digital selvbetjening lægger blanketten i graven

Vi kender alle oplevelsen med den fysiske blanket. Printning, udfyldelse, indsendelse - og så en hel masse venten. Trods digitaliseringens indtog, lever blanketten stadig i bedste velgående, især i forbindelse med lange og komplekse behandlingsprocesser.

Det var også tilfældet med tilmeldingsløsningen til Nets Overførselsservice: Et produkt, som Nets tilbyder sine erhvervskunder til håndtering af lønoverførsler. Her er kundernes banker - og ofte også deres revisionsfirma eller lønbureau - involveret i processen på forskellige tidspunkter, hvorfor den fysiske tilmeldingsformular måtte sendes fra sted til sted.

Men nu er formularen endegyldigt arkiveret og erstattet med en brugervenlig, digital selvbetjeningsløsning. Flowet og kommunikationen er nøje tilpassede de forskellige brugere, så alle får en personlig brugeroplevelse og kun skal bruge tid på deres specifikke opgave i processen.

Det betyder, ikke overraskende, at processen er blevet betydeligt kortere. Til stor gevinst for både kunden, bankerne og Nets. Alle underskriver digitalt, og flere kan underskrive samtidigt. Mange af de tidligere udfyldningsfejl er nu slet ikke mulige. Brugerne hjælpes på vej af løbende valideringer, fx når det kniber med at huske virksomhedens CVR-nummer.

Vores succeskriterier for projektet har været at reducere ekspeditionstiden og samtidig give brugerne en god oplevelse. Det har vi opnået. Vi er rigtig tilfredse med selvbetjeningsmodulet, som trods sin komplekse arkitektur har et meget enkelt brugerinterface. Brugerrejsen foregår nu sømløst og uproblematisk.

John Falck, Business Manager, Nets Payments
Læs mere om Overførselsservice på Nets' website


Infonet

Opdateret produktinfo 24/7

Hver eneste dag vejleder ansatte i danske pengeinstitutter deres kunder omkring køb og brug af Nets’ mange produkter. Det kræver, at man som rådgiver er velinformeret med de senest opdaterede produktinformationer, vejledninger og priser. Men i stedet for at overbebyrde sine kunder med mails omkring opdateringer, har Nets og Creuna skabt en central onlineløsning - Infonet - hvor pengeinstitutterne kan hente al information selv. Samtidig har de en platform, hvor de kan samarbejde om Nets’ produkter i diverse udvalg.

Med 600 registrerede brugere få dage efter lancering beviste Infonet meget tidligt sin værdi. Og tilmeldingerne stiger støt. Med Infonet sparer pengeinstitutterne nemlig dyrebar tid på at finde opdateret information. Nets selv sparer også tid, fordi antallet af kundehenvendelser gradvist falder.

Tilmeld dig Infonet


Sikkerhed kan også være spændende

I forbindelse med Nets’ corporate site har vi skabt en sammenhængende visuel identitet, der fungerer både online og offline.

Identiteten bliver også bliver foldet ud i en virksomhedsfilm, der med afsæt i Nets’ produkter på halvandet minut forklarer den vigtige rolle, Nets spiller i samfundet. Hvad enten du køber appelsiner i supermarkedet eller bøger på nettet, sidder Nets i de fleste tilfælde med ved kassen og håndterer din betaling.

Nets har fået et design, hvor komplicerede produkter og tørre facts blødes op af et farverigt udtryk - og en corporate brochure, som kunderne har lyst til at bladre hele vejen igennem.

Corporate video


IntraNets

Et site til alle medarbejdere

Den omfattende virksomhedsfusion og store geografiske spredning af medarbejdere har ikke blot stillet krav til Nets’ eksterne, men også interne digitale kommunikation. Der opstod et behov for at bringe medarbejderne tættere på hinanden: at vidensdele, samarbejde og skabe nye professionelle relationer på tværs af landegrænserne.

Creuna udviklede derfor Nets’ intranet - en integreret digital løsning, der har givet medarbejderne hurtig adgang til basale informationer og optimale muligheder for at dele faglige erfaringer og sociale oplevelser med hinanden. Her kan man hurtigt få indblik i kantine-menuen, finde de nordiske kolleger i telefonbogen og lægge relevante informationer op i et fælles forum. Nemt og ubesværet.

Vi har bygget løsningen i Sharepoint 2010 og dermed skabt et lettilgængeligt og informativt brugerunivers med udgangspunkt i en struktur og design, som understøtter koncernens vidensdeling, forretning og samarbejde på tværs.


B2B-webshop med kompetent vejledning

En lang række forhold kan gøre det svært for butikker og forretninger at vælge den rigtige betalingsterminal. De skal tage højde for internetadgang og vurdere, hvilken mobilitet og betalingsfunktionalitet der passer bedst. Da vi byggede Nets’ webshop, var det derfor afgørende at vejlede kunderne og hjælpe dem med at få afdækket deres behov.

På den baggrund designede og udviklede vi terminalshop.dk. Her finder du en e-butik med betalingsterminaler og masser af tilbehør. Med løsningen har vi løftet Nets’ online service et niveau over konkurrenternes og gjort det lettere for butikker at komme i luften med deres første terminal.

Vi er meget tilfredse med webshoppen og de muligheder, det giver os for at servicere vores kunder hurtigt og effektivt. Den er i løbet af kort tid blevet en central salgskanal, som vi har store forventninger til fremover.

Carsten Borup, Marketing Manager, Nets Merchant Solutions

Besøg terminalshoppen