Rottefella

Rottefella har siden 1927 specialiseret sig i produktionen af skibindinger. De lægger stolthed i håndværket og optimerer konstant deres produkter for at skabe maksimal fart for langrends- og telemarkløbere. Creuna har skabt en ny profil og brandstrategi, som har gjort dem til ét af verdens førende brands i branchen.

Udfordringer

Skibindinger sælges ofte som en del af en samlet skipakke. Derfor tillægges de ikke stor værdi i den samlede købsbeslutning. Det ville Rottefella at lave om på. Ved at øge forbrugernes viden og opmærksomhed omkring skibindinger i almindelighed – og Rottefellas i særdeleshed – ville vi bevise, at de bedste bindinger gør en betydelig forskel for skiløberens præstation.

Løsninger

Creuna har udviklet et nyt logo, visuel profil og brandstrategi, som fremhæver Rottefellas status som norsk specialist med skarpt fokus på innovation og dyb forståelse for skiteknik. Kundeløftet, som ligger til grund for al kommunikation, er nu: ’Superior transmission of power from man to ski’ – og i gennem vores arbejde for Rottefella har vi hele tiden fokuseret på bindingen og dens opgave med at transformere kraft til fart: ‘Powered by you. Technology by us.’

Resultater

Med den nye profil og logo fremstår Rottefella som et markant, anderledes og moderne brand – og det forstærker deres position som verdens førende i skibindinger. Fra at være et kendt og vellidt, men ikke engagerende norsk brand, er Rottefella i dag et kvalitets- og innovationsstempel internationalt. Skiløbere verden over kender og anerkender i dag Rottefella som én af de vigtigste drivkræfter bag i udviklingen af skiteknik i det seneste århundrede.

Kristoffer Okkels

Business Development Director
+45 22 49 83 39
Vis´alle blogindlæg


Rottefella ind i et nyt årtusinde

Vi ønskede i endnu højere grad at reflektere Rottefellas overlegne bindingsteknologi og innovationsfokus. Både i designet og i brandstrategien. Eftersom langrendssporten blev født i Norge og skikulturen holdes levende her, besluttede vi at lægge det norske landskab til grund for det visuelle formsprog. På den måde skabes også en høj grad af troværdighed.

Rottefellas nye logo og profil blev en moderne fortolkning af norsk skikultur og –historie kombineret med inspiration fra skibranchen. Vi havde et skarpt fokus på teknik, teknologi, innovation, præcision og fart og kombinerede dette med grafiske elementer og symboler fra norsk skikultur - fjelde, skispor, strikkemønstre og snekrystaller er forenet i en ny og moderne form.

Sportsindustrien er med tiden blevet mere og mere modepræget. Farvepaletten og billedstilen vil derfor løbende blive opdateret, men selve logoet er designet til at have en lang levetid. Designprofilen benytter sig af stærke visuelle virkemidler og et - for denne branche - utraditionelt farve- og billedvalg. Alle er designelementer, der får Rottefella til at skille sig ud fra mængden og understreger deres innovative markedsposition.


Rottefella sætter digitale skispor

I forlængelse af vores arbejde med at styrke Rottefellas profil, har vi også udviklet virksomhedens website. Herudover arbejder vi løbende med at modernisere hele deres kommunikationsplatform med alt fra outdoor og brochurer til messemateriale, visitkort, beklædning m.m.

Vi har gjort en masse relevant information om Rottefella og deres produkter tilgængelig for brugerne på rottefella.no. I en ’Product Wizard’ registrerer du din alder, højde, vægt og skostørrelse - samt lidt om, hvordan du står på ski - og herefter får du anbefalinger til ski, stave, støvler – og skibindinger, naturligvis.

Vi ønsker at vise, at de bedste bindinger kan gøre en stor forskel på skipræstationer. Det ser vi allerede, at målgruppen sætter pris på.

Lars Bergerud, Markedskoordinator i Rottefella

Besøg Rottefella 


Xcelerator - præsentation af en ny generation

Rottefella Xcelerator er repræsentant for en helt ny generation skibindinger, der på grund af en betydelig lavere vægt giver løberne forbedrede fart- og skioplevelser. Disse fordele og styrker har vi visualiseret i en interaktiv film, som kan afspilles som en lineær fortælling eller afbrydes undervejs for at udforske fordele og tekniske detaljer.

Filmen har bragt skiløberne et skridt tættere på skiløjperne og et kæmpe spring tættere på købsintension.

Udforsk Xcelerator


Design helt fremme i sporet

Mærket for godt design

Rottefella og Creuna modtog i 2011 prisen "Merket for god design" for nyt logo og visuel profil for Rottefella.

Merket for god design uddeles for at anerkende vellykket brug af design til at skabe innovative produkter og løsninger.

Juryens begrundelse

Med den nye profilen og logoen forsterker Rottefella sin verdensledende rolle innen skibindinger. Rottefella har laget et teknologisk superbrand som fremstår tøft for både menn og kvinner. Dette er en fabelaktig kraftfull og tøff merkevarejobb.