Arla forkæler kunder med inspirerende madunivers

Creuna har netop lanceret et nyt og smagfuldt website for Arla Foodservice. Det sanselige madunivers imødekommer mejeriproducentens forskelligartede B2B-kunder med lækkert design, appetitvækkende opskrifter og målrettet indhold.

Mange nyder godt af Arlas brede sortiment af mejeriprodukter ved spisebordet. Men de private forbrugere er langt fra mejeriproducentens eneste kundegruppe. Arla Foodservice varetager Arlas godt 31.000 B2B-kunder, og her finder man alt fra firmakantiner og plejehjemskøkkener, til caféer og gourmetrestauranter.

Netop på grund af diversiteten og de vidt forskellige kundebehov, har Arla Foodservice været udfordret med at nå ud til hele målgruppen – både fysisk og digitalt. Derfor har de i samarbejde med Creuna sat et storstilet projekt i søen, der ikke kun omfatter et nyt og indbydende responsivt website, men også en række digitale services, der skal sørge for, at både kantinepersonale og topkokke mødes med indhold og funktionalitet, der er skræddersyet deres specifikke behov.

Ny digital identitet

Især designet har undergået den helt store forandring. Modsat før er det nye site billedbåret – med store, appetitvækkende fotografier og en farverig palette, der gør sitet levende og kan inspirere kunderne i deres daglige arbejde med madlavning. Billedstilen differentierer websitet markant fra forbrugersitet, arla.dk, og åbenlyse B2B-tilbud på forsiden understreger, at arlafoodservice.dk er for professionelle. Det gælder bl.a. ’Skiltefabrikken’, hvor kantinemedarbejdere kan designe professionelle skilte til deres madretter, og workshoppen ØKOlab, der giver inspiration til at bringe mere økologi ind i restauranten eller køkkenet.

Samtidig sørger det nye nyhedsbrevsmodul for, at kunderne fremadrettet modtager personaliserede nyhedsbreve, der er tilpasset deres specifikke behov og præferencer. På den måde kan hospitals- og plejehjemskantiner fx få info om Arla’s serie af ekstra proteinholdige mælkeprodukter, mens toprestauranter får nys om serien af eksklusive gourmetoste.

Brugeren i centrum

Websitet er blevet til på blot 2 måneder i en iterativ proces, hvor Creuna løbende har tilpasset design, features og interaktionsmønstre ud fra input fra Arla Foodservice og deres kunder. Processen startede med en intensiv strategiproces, hvor der blev udarbejdet en digital vision og identificeret en række strategiske forretningsområder og konkrete projekter, der fremadrettet havde fokus, herunder websitet.

Særligt kunderne har spillet en aktiv rolle i tilblivelsen og vil forsat gøre det gennem løbende brugertests og dataopsamling. Planen er nemlig, at websitet kontinuerligt skal udbygges med funktionalitet og services, så det hele tiden kan engagere og inspirere brugerne – og på den måde sikre deres loyalitet til brandet.

Vi er rigtig glade for det nye site. Designet er lækkert og imødekommende og støtter op omkring vores mission om at levere bedre madoplevelser til vores kunder og slutbrugerne gennem digital inspiration. Vi glæder os til at arbejde videre med sitet sammen med Creuna og følge den digitale strategi og handlingsplan, som bureauet har været med til at lægge. Responsen fra vores kunder er allerede rigtig positiv, så vi har høje forventninger til de kommende initiativer.

Michel Mignon, Senior Marketing Manager, Arla Foodservice

Besøg arlafoodservice.dk