Arla introducerer gourmet-website

Arla Unikas oste er resultatet af et samarbejde med toppen af dansk gastronomi. Med digital hjælp fra Creuna lancerer Arla nu deres luksusoste online med et nyt gourmet-site, som er første fase i en større digital satsning.

Arla Unika startede tilbage i 2002 som et innovationsprojekt på opfordring fra flere af landets dygtigste kokke, som ønskede et større fokus på mangfoldighed og velsmag i oste. Projektet er nu blevet til et mangeårigt samarbejde mellem Arla og toppen af dansk gastronomi.

Ostene, og dermed også det nye website, er målrettet ”foodies”, som kendetegnes ved personer, der sætter ekstra pris på store smagsoplevelser og fødevarer af højeste kaliber.

Formålet med Unika-sitet var først og fremmest at give alle interesserede mulighed for at få mere at vide om produkterne. Vores Facebook-side tilfredsstillede en del af behovet, men vi ville gerne have muligheden for at kommunikere dybere med målgruppen,” siger Dorte Ruby, Senior Director Premium.

Udfordringen er altid at kommunikere de mange smage, dufte og følelser, som produkterne frembringer. En del af løsningen på dette er, at man for hver ost blandt andet finder anbefalinger til passende vine, hvordan de bør udskæres og opskrifter, som inkluderer Unikas produkter.

Unika-sitet er blevet designet ud fra en beta-proces med høj grad af brugerinddragelse. Først gennem et design baseret på analyser af en lang række initiale brugerkrav. Dernæst gennem løbende justeringer i takt med at der er kommet bruger-feedback, som har givet muligheder for at justere konceptet og indholdet af sitet.

De første indikationer giver en fornemmelse af, at vi har ramt noget rigtigt. Besøgene har en gennemsnitlig besøgstid, der ligger en del over vores forventninger, og det er et udtryk for, at der er et reelt behov for indhold, der går i dybden med produkterne,” fortsætter Dorte Ruby.

Det nye Unika-site er blot første skridt i en længere digital proces:

Unika er et spændende produkt, som er kommet til verden på baggrund af en række ildsjæle, som oprigtigt brænder for deres håndværk. Derfor er vi glade for, at Unika nu har valgt Creuna som den partner, der skal få passionen til at skinne igennem digitalt,” siger
Mikkel Olesen, Account Director hos Creuna.

Besøg Arla Unika-sitet her

For yderligere information kontakt

Mikkel Olesen, Account Director
Creuna Danmark A/S
(+45) 22 49 83 27
mikkel.olesen@creuna.dk