Opbakningen til Internet Week Denmark er større end nogensinde

Når Internet Week Denmark løber af stablen for tredje år i træk, er det med ambitionen om at manifestere Aarhus som et digitalt kraftværk!

Internet Week Denmark er allerede den største digitale event i Danmark. Men når festivalen løber af stablen fra 9.-13. maj, er det med den største opbakning til dato fra bureauerne i Aarhus.

Siden Internet Week Denmarks spæde start er der kommet knap 30 sponsorer til, hvoraf ca. halvdelen er bureauer.  Simon Kibsgård, Marketingdirektør i Creuna, der er medgrundlægger af festivalen, er begejstret for den øgede interesse:

“Selvom vi indimellem konkurrerer om de samme kunder, så har vi også mange af de samme interesser og ambitioner. Vi lever midt i internetøkonomien, og vi går på arbejde hver dag for at styrke digital forretning og innovation. Derfor har vi som bureauer en fælles interesse i og ansvar for at markere Aarhus og Danmark på verdenskortet, så vi kan tiltrække både ambitiøse virksomheder og talenter til området.”

Sekretariatet bag Internet Week Denmark er i fuld gang med at arrangere festivalen, der løber af stablen d. 9.-13. maj, og relancerede for nylig sammen med Creuna websitet www.internetweekdenmark.com, hvor årets program begynder at tage form.

Internet Week Denmark arrangeres som en “crowdsourced festival”, hvilket betyder at programmet bliver formet af alle, der har lyst og kompetencer til at byde ind med oplæg, workshops, debatter, sociale arrangementer og andre events. Også på event-siden håber Simon Kibsgård, at Creuna kan være med til at trække interessante virksomheder til festivalen:

“Vi har tidligere inviteret til vores egne events under Internet Week Denmark, men i år vil vi facilitere en stor halvdagskonference, hvor vi inviterer dygtige globale og lokale virksomheder til at komme og dele deres konkrete erfaringer med marketing, salg og forretningsudvikling i den moderne forretningsøkonomi, vi kalder ‘kundens tidsalder’. I internettets ånd vil vi være åbne og give talerpladserne til dem, der vil dele ud af de bedste erfaringer og stærkeste strategier.” siger Simon Kibsgård, Marketingdirektør i Creuna 

Og interessen for emnet er stor. Således har store virksomheder, som Arla, Grundfos og Vestas allerede meldt sig til og vil dele deres erfaringer og strategier for ‘kundens tidsalder’ ved konferencen, der som mange andre events under Internet Week Denmark foregår i Dokk1.

Interesserede kan læse mere om denne event og en masse andre, allerede programlagte arrangementer på www.internetweekdenmark.com.